HRT heeft de eerste beelden vrijgegeven van de F111. Het kleurenschema is opgesteld door Daniel Simon, een vooraanstaand ontwerper in Hollywood en de autoindustrie.

De auto zelf is ontworpen onder leiding van Geoff Willis en Paul White. Teameigenaar Jose Ramon Carabante is trots op het resultaat: “Ondanks diverse obstakels zijn we vorig jaar als elfde geëindigd in het constructeurskampioenschap. We zijn erg blij dat we nu de eerste versie van de F111 kunnen tonen. Het is pas de eerste stap, want we zijn van plan gedurende het seizoen met meerdere updates te komen.”

Teammanager Colin Kolles vult aan: “Het is een grote stap voorwaarts voor ons team. We hebben belangrijke verbeteringen doorgevoerd voor ons tweede seizoen in de Formule 1. De nieuwe auto geeft blijk van onze toewijding aan de sport.”

HRT
ging het eerste seizoen nogal kleurloos door het leven. Voor de F111 heeft het team Daniel Simon, en zijn label Cosmic Motor, benaderd om voor een frisse uitstraling te zorgen. De ontwerper is veelgevraagd in Hollywood en de autoindustrie en heeft veel passie voor autosport.

“Ik mis de visuele uitspatting van weleer en grote, opvallende startnummers”, aldus Simon. “Het is leuk om te spelen met de beperkingen die de vorm van een Formule 1-auto je oplegt. Veel is onmogelijk, maar ik heb een manier gevonden om de auto te voorzien van de essentie van het racen.”

Hij kon vrijwel volledig losgaan, omdat HRT nog altijd niet veel sponsoren heeft. Volgens oud reclamegebruik zijn de open plaatsen ingevuld met leuzen als ‘This could be you’ en ‘This is a cool spot’. Bij de sidepod staat de tekst ‘Strong suction effect, hold onto something when step here’ (sterk zuigend effect, hou je ergens aan vast als je hier staat).