José Ramón Carabante, de eigenaar van HRT, is er zeker van dat HRT er ondanks de lastige winter en de opstartproblemen met de F111 in Australië gewoon bij zal zijn.

HRT heeft als enige team nog geen testkilometer afgelegd met haar nieuwe auto, terwijl ook het aantal sponsornamen op de auto aanzienlijk lager is dan het aantal sponsorwervende stickers als 'This Could Be You' of 'Your Logo Here'.

Dit alles heeft er voor gezorgd dat er zowel bij fans als media vraagtekens bestaan over de verdere levensvatbaarheid van de renstal. Eigenaar Carabante lijkt zich hiervan bewust, en dus heeft hij in de Spaanse krant El Pais getracht de twijfel weg te nemen: "Het is zeker dat we er in Australië bij zijn en zullen racen", verzekert hij. "Of we de race kunnen uitrijden is een ander verhaal, maar dat zullen we nog wel zien."

"We gaan de auto daarna bovendien doorontwikkelen met als doel om de andere nieuwe teams van vorig jaar te verslaan", vervolgt Carante, die tevens aangeeft dat het team uit Murcia nog met een aantal potentiële sponsoren in gesprek is.

Chief Engineer Toni Cuquerella reageert op zijn beurt op de beweringen dat de F111 slechts qua kleurstelling verschilt van de bolide van vorig jaar, de F110: "We hebben het chassis van 2010 als uitgangspunt gebruikt, maar 95% van deze auto is nieuw", zegt hij eveneens tegen El Pais.

"We hebben de auto op maat moeten maken voor de versnellingsbak en hydraulica die we van Williams afnemen, terwijl er ook een nieuwe Cosworth-motor in zit", stelt hij. "Door de samenwerking met Williams hebben we op het technische vlak bovendien in één keer een stap vooruit kunnen maken waar we anders drie jaar over gedaan zouden hebben. Het lijdt geen twijfel dat de nieuwe bolide een stuk beter is dan de vorige."