Epsilon Euskadi heeft zijn Formule 1-project meer doen lijken dan het werkelijk was. Volgens de Italiaanse website 422.com waren de plannen vooral gebakken lucht.

Het Baskische team was een van de gegadigden voor het dertiende startbewijs. Uiteindelijk werd het net als de overige kanshebbers te licht bevonden en besloot de FIA het maar bij twaalf teams te houden.

En dat terwijl Epsilon Euskadi zich profileerde als serieuze kandidaat. Zo lag er al een ontwerp voor de auto en was er zelfs al een test in een windtunnel uitgevoerd. Volgens 422race.com was het model echter slechts een oude Formule Renault-bolide met enkele kleine aanpassingen en kwam het project voort uit een ontwerpwedstrijd voor Spaanse studenten.

De Italiaanse website stelt dat het team van Joan Villadelprat bovendien minder budget had dan het deed geloven en het eigenlijk alleen uit was op publiciteit. Een eventuele samenwerking met HRT wordt eveneens ontkracht.

HRT
zou zich nog altijd richten op een technische deal met Toyota. Het Spaanse team wil graag gebruikmaken van de faciliteiten van het voormalige Japanse Formule 1-team in Keulen. Om dit bekostigen zou Colin Kolles een groep Servische en Tsjechische investeerders hebben gevonden.

Eén van hen is Zoran Stefanovic, die al eerder probeerde uit de resten van Toyota een nieuw team op te bouwen. Ook dit Stefan GP wist de FIA echter niet te overtuigen, maar wellicht dat het met gebundelde krachten alsnog van de grond kan komen.