Ferrari-CEO Louis Camilleri zegt dat de Netflix-serie van de Formule 1, genaamd Drive to Survive, een ‘geweldige zet’ is geweest van Formule 1-eigenaar Liberty Media. Camilleri is blij dat er met de serie wat meer aandacht komt voor het menselijke aspect van de sport.

Louis Camilleri is blij met de benadering van Liberty Media en is met name te spreken over de Netflix-serie Drive to Survive, die dit jaar in première ging. Volgens hem is het een ‘geweldige zet’ geweest omdat er door die serie meer mensen geïnteresseerd zijn geraakt in de Formule 1.

”Liberty is een Amerikaans bedrijf, ze willen medewerking en in dat opzicht hebben ze goed werk geleverd”, zegt Camilleri tegen Motorsport.com. ”Ze komen er wel en hebben een aantal slimme stappen ondernomen. Netflix is een voorbeeld daarvan. Veel mensen hadden geen interesse in de Formule 1, maar dankzij Drive to Survive raakten ze toch geïnteresseerd. Dat is een geweldige zet geweest”, aldus de Ferrari-CEO.

Menselijke aspect
Camilleri is blij dat er met de serie meer aandacht is gekomen voor het menselijke aspect van de sport. ”Ik weet niet of het commercieel wat in het laatje heeft gebracht, maar voor het menselijke verhaal is het belangrijk geweest. Dertig jaar geleden was het menselijke aspect veel prominenter in de Formule 1, maar dat is steeds minder geworden. Ik hoop dat het menselijke aspect weer naar de voorgrond terugkeert met het budgetplafond en de nieuwe technische regels. De jongere generatie wil authenticiteit en een menselijke band”, aldus Camilleri.

In Drive to Survive worden de teams en coureurs op de voet gevolgd voor een uniek kijkje achter de schermen. In 2020 zal het tweede seizoen van de populaire serie op Netflix verschijnen. Daarin zal het seizoen 2019 aan bod komen. Voor het eerst werken ook Ferrari en Mercedes mee aan de documentaire.

Lees ook: Tweede seizoen van Drive to Survive naar Netflix in 2020, ook Ferrari en Mercedes werken mee

Foto: Motorsport Images

Luister hier (via iTunes)