Met het 1200 meter lange rechte stuk in het achterhoofd lijkt Ferrari toch wel de favoriet op het Autódromo Hermanos Rodríguez in Mexico. De Scuderia is echter wel op zijn hoede voor de ijle lucht: ”Het is noodzakelijk het juiste compromis te vinden tussen snelheid en downforce.”

Lees ook: Teams vragen FIA om opheldering over legaliteit Ferrari-motor na toenemende twijfel

”We zullen waarschijnlijk de hoogste topsnelheden van het seizoen zien”, verwacht Sebastian Vettel. ”We rijden met maximale downforce maar door de ijle lucht hebben auto’s nog altijd nauwelijks grip. De auto beweegt veel, je krijgt de banden moeilijk op temperatuur. Eigenlijk is het gewoon lastig de hele auto aan de gang te krijgen en er een gevoel voor te creëren.”

”Het voelt raar, er is extreem weinig grip”, vult Leclerc aan. ”Maar ik houd wel van het circuit, de muren staan vaak dichtbij en dat zie ik graag. De sfeer is er ook tof, door het stadion rijden is erg gaaf en een uniek aspect van de baan. Al die fans op de tribunes, je kijkt ze bijna letterlijk in de ogen.” Ferrari scoorde sinds de zomerstop vijf poles op rij maar wist die niet allemaal om te zetten overwinningen, de afgelopen twee races in Rusland en Japan werd de zege aan Mercedes gelaten.

Lees ook: Ho-Pin Tung legt Ferrari’s progressie uit: Banden, Binotto en Vettel vs Leclerc

”We hadden daar beter kunnen scoren”, beseft teambaas Mattia Binotto. ”We zijn dan ook vastbesloten om te winnen in Mexico. We willen een zesde opeenvolgende pole, die moet omgezet worden in een overwinning. We rijden twee kilometer boven de zeespiegel, dat heeft tot gevolg dat de afstelling tussen chassis en motor complex wordt. Er zijn verschillende typen bochten en er is het rechte stuk dat altijd voor recordsnelheden zorgt. Het is zaak de juiste balans te vinden tussen topsnelheid en aerodynamische afstelling.”