Ferrari heeft, naar aanleiding van het mislopen van de wereldtitel bij de coureurs, zoals aangekondigd het één en ander veranderd op organisatorisch vlak.

Ferrari heeft op haar eigen website enkele veranderingen binnen de technische staf aangekondigd. Over de wijzigingen werd al gespeculeerd sinds de de Scuderia een tactische misser maakte in de slotrase in Abu Dhabi en zichzelf zodoende elimineerde in de strijd om het rijderskampioenschap.

Ferrari zei destijds geen 'overhaaste en overdreven maatregelen' te willen nemen, en dus lijkt het erop dat dat track engineer Chris Dyer (foto) vooralsnog het enige slachtoffer is en men de organisatie vooral heeft uitgebreid.

Dyer, die eerst race engineer was van Michael Schumacher en daarna van Kimi Räikkönen, werd in 2009 als track engineer degene die voor beide coureurs en bolides verantwoordelijkheid droeg, en kwam zodoende onder druk te staan na de misser in Abu Dhabi.

Het lijkt er nu dan ook op dat Dyer het kind van de rekening wordt, aangezien Ferrari heeft aangekondigd dat zijn werk voortaan overgenomen wordt door assistent technisch directeur Pat Fry, en 'de rol van Dyer binnen Ferrari opnieuw bekeken wordt'.

Een andere verandering binnen de organisatie van de Italiaanse renstal is verder de oprichting van de Operations Research Department. Deze nieuwe afdeling wordt geleid door Neil Martin, die van Red Bull afkomstig is en daar als engineer verantwoordelijk was voor de racestrategie van beide rijders.