Ondanks de lastige dag, houdt Räikkönen wel vertrouwen: “Morgen zou het beter moeten gaan.” Wie de zondag echter met extra achterstand ingaat, is Vettel. Hij kwalificeerde zich als zesde maar moet als elfde starten door een versnellingsbakwissel. In Oostenrijk overkwam hem dat ook al. “Maar dit was een ander probleem”, zegt hij. Nieuw was het daarentegen niet. Op vrijdag had hij last van eenzelfde euvel als wat hem na de derde vrije training tot een bakwissel dwong. Is hij bang voor een herhaling op zondag? “We hebben actie ondernomen, dus het zou goed moeten zitten. Je hoopt daarbij natuurlijk dat het zich niet ook in de race voordoet, want dan ben je klaar.” Vettel omschrijft zijn eigen rondjes in Q3 verder als rommelig. “In mijn eerste vliegende ronde verloor ik de achterkant in Stowe, in de tweede ging ik te diep de eerste bocht in. Jammer, want met een beter rondje had ik de Red Bulls kunnen splitten”, denkt de coureur voor wie dat door zijn gridstraf echter niet had uitgemaakt.
Daan de Geus
9 juli 2016
‘Niet ideaal’, anders kan Kimi Räikkönen zijn kwalificatie niet omschrijven. De balans was matig, de snelheid zat er ook niet echt in. Sebastian Vettel verging het nog minder goed.
Volgens Räikkönen, vijfde in de kwalificatie, had Ferrari al verwacht dat het niet top zou gaan. “De omstandigheden maakten het tricky voor ons”, verklaart hij. “Het was koud en er stond veel wind. Daar doe je verder niks aan en nu staan we er dus zo voor.”
Wat het volgens Räikkönen ook moeilijk maakte, is dat er qua set-up niet veel was dat Ferrari kon aanpassen om de balans van de auto beter te maken. Dat had echter niets met zijn spin in Q2 te maken, vertelt hij: “Ik spinde gewoon. Ik ging te veel op de kerbstones met koude banden”, verhaalt hij.
Vettel
Ondanks de lastige dag, houdt Räikkönen wel vertrouwen: “Morgen zou het beter moeten gaan.” Wie de zondag echter met extra achterstand ingaat, is Vettel. Hij kwalificeerde zich als zesde maar moet als elfde starten door een versnellingsbakwissel. In Oostenrijk overkwam hem dat ook al. “Maar dit was een ander probleem”, zegt hij. Nieuw was het daarentegen niet. Op vrijdag had hij last van eenzelfde euvel als wat hem na de derde vrije training tot een bakwissel dwong. Is hij bang voor een herhaling op zondag? “We hebben actie ondernomen, dus het zou goed moeten zitten. Je hoopt daarbij natuurlijk dat het zich niet ook in de race voordoet, want dan ben je klaar.” Vettel omschrijft zijn eigen rondjes in Q3 verder als rommelig. “In mijn eerste vliegende ronde verloor ik de achterkant in Stowe, in de tweede ging ik te diep de eerste bocht in. Jammer, want met een beter rondje had ik de Red Bulls kunnen splitten”, denkt de coureur voor wie dat door zijn gridstraf echter niet had uitgemaakt.
Ondanks de lastige dag, houdt Räikkönen wel vertrouwen: “Morgen zou het beter moeten gaan.” Wie de zondag echter met extra achterstand ingaat, is Vettel. Hij kwalificeerde zich als zesde maar moet als elfde starten door een versnellingsbakwissel. In Oostenrijk overkwam hem dat ook al. “Maar dit was een ander probleem”, zegt hij. Nieuw was het daarentegen niet. Op vrijdag had hij last van eenzelfde euvel als wat hem na de derde vrije training tot een bakwissel dwong. Is hij bang voor een herhaling op zondag? “We hebben actie ondernomen, dus het zou goed moeten zitten. Je hoopt daarbij natuurlijk dat het zich niet ook in de race voordoet, want dan ben je klaar.” Vettel omschrijft zijn eigen rondjes in Q3 verder als rommelig. “In mijn eerste vliegende ronde verloor ik de achterkant in Stowe, in de tweede ging ik te diep de eerste bocht in. Jammer, want met een beter rondje had ik de Red Bulls kunnen splitten”, denkt de coureur voor wie dat door zijn gridstraf echter niet had uitgemaakt.
Gerelateerd nieuws
Scuderia Ferrari HP: Italianen strikken nieuwe titelsponsor in Amerikaanse techgigant
24 april 2024 15:30 - Nieuws