Timo Glock vindt dat de verstelbare achtervleugels niet moeten worden ingevoerd. Hij denkt dat de vleugels voor gevaarlijke snelheidsverschillen zorgen.

De verstelbare achtervleugel staat momenteel op de nominatielijst om volgend jaar eventueel ingevoerd te worden. De vleugels zijn bedoeld om het inhalen te vergemakkelijken, maar volgens Glock brengen ze een gevaar met zich mee dat niet gering is.

Glock doelt hierbij op het verschil in snelheid dat ontstaat tussen een coureur die zijn vleugel mag verstellen omdat hij in de aanval is, en een coureur die dit niet mag doen omdat hij zich in een verdedigende positie bevindt. 

Als voorbeeld van de risico's die hierbij komen kijken, noemt Glock de afgelopen race in Valencia, waar de veel snellere Mark Webber in botsing kwam met de tragere Lotus van Heikki Kovalainen. "We hebben allemaal kunnen zien wat er kan gebeuren als er zoveel verschil in snelheid is", zegt Glock tegen Motorsport Aktuell.

Volgens Glock had de crash veel erger kunnen aflopen dan uiteindelijk het geval was. "Mark had het geluk dat er een grote uitloopzone was voordat hij in de bandenstapel terecht kwam."

"Met het oog op de veiligheid vind ik het invoeren van deze vleugels dus een verkeerde beslissing", vervolgt Glock, die aangeeft niet de enige te zijn die er zo over denkt: "Er zijn meer coureurs met dezelfde mening."

Glock overweegt het onderwerp in de groep te gooien tijdens een bijeenkomst van de Grand Prix Drivers Association, de 'vakbond' voor Formule 1 coureurs. "Misschien moeten we het er met de GPDA over hebben en kijken of we er wat aan kunnen doen."