Het team van Haas hoopt dat het met de Grand Prix van Singapore ook de weekends waarin het worstelt achter de rug heeft.

In gesprek met Autosport typeert Haas-teambaas Günther Steiner ‘langzame banen die veel downforce vereisen’, zoals het Marina Bay Street Ciruit en eerder de Hungaroring als circuits die Haas niet liggen.

“Hopelijk kunnen we ons nu dus ook weer meer in de strijd in de middenmoot mengen en komt er een einde aan onze worstelingen”, verklaart Steiner.

Haas scoorde weliswaar twee punten in Singapore dankzij een negende plek van Romain Grosjean, maar had het zwaar in de kwalificatie, met Grosjean en Kevin Magnussen uiteindelijk als vijftiende en zestiende op de grid.

Steiner en Grosjean.

“Doordat we nog hebben gescoord, kunnen we het half als een happy end zien. Het had een stuk slechter kunnen uitpakken. Natuurlijk kun je stellen dat we alleen gescoord hebben omdat andere mensen uitvielen, maar ja, je moet er wel aan het eind van de race nog zijn om punten te pakken.”

Behalve dat Grosjean en Magnussen het in de kwalificatie lastig hadden, was Haas ook daarvoor in de vrije trainingen niet competitief. In Hongarije was het zoals eerder gezegd hetzelfde verhaal. Tussendoor scoorde Grosjean echter zes punten in België, op het snelle Spa-Francorchamps.

Haas staat achtste bij de constructeurs, met 37 punten. Voor het weekend in Singapore stond het nog zevende, maar Renault ging de Amerikaanse formatie voorbij door meer te scoren in de race aldaar.