Hamilton: ‘McLaren ligt minder ver achter’
De innovatieve McLaren MP4-26 is vooralsnog zeker niet de snelste auto van het veld, maar volgens Lewis Hamilton is het verschil kleiner dan het lijkt.
“Ook al kwam ik niet onder de 1:22 in Barcelona, het gat naar de top is geen twee seconden”, beweert Hamilton in auto motor und sport. “In langere runs zijn de rondetijden wel goed. Maar in kwalificatietrim blijven we steken op een lage 1:22.”
De beste tijd in Barcelona werd neergezet door Michael Schumacher. De Mercedes deed 1:21.2 over de ronde. Ook Ferrari, Red Bull en Renault zaten daar in de buurt, met Sauber, Williams en Toro Rosso er niet ver achter.
De grootste problemen bij McLaren lijken betrekking te hebben tot de uitlaat en ‘vervorming’ van de voorvleugel. “Laten we hopen dat de mannen in de fabriek een oplossing vinden”, zegt Hamilton.
De bobbel op de neus waarin volgens McLaren meetapparatuur was geplaatst, zou volgens auto motor und sport in werkelijkheid een systeem hebben bevat waarmee verschillende vormen van druk op de voorvleugel kon worden gesimuleerd.
Wat betreft de uitlaat stapt McLaren naar verwachting terug op een conventioneel ontwerp, nadat alternatieve constructies niet naar behoren werkten. Mogelijk heeft dit te maken met het verbod op het onbrandbare, maar bijzonder kostbare materiaal Pyrosic.