McLaren heeft eindelijk de aangepaste achtervleugel volledig functioneel gekregen. Lewis Hamilton noemt het een groot voordeel.

In Suzuka testte McLaren de nieuwe achtervleugel voor het eerst, maar sindsdien heeft het weinig trainingstijd gehad om het onderdeel te optimaliseren. “We wisten dat het een groot potentieel had, dus dat het nu fatsoenlijk werkt is een groot pluspunt”, zegt Hamilton.

De Brit hoopt dat zijn snelste tijd in de tweede trainingssessie een voorbode is van een goede kwalificatie. “Dat zal niet meevallen, want de Red Bulls toveren meestal een halve seconde uit de hoge hoed in Q3, maar het verschil in tempo is kleiner dan ooit. Het voelt nu echt alsof we het juiste pakket hebben om de snelste auto’s uit te kunnen dagen. Ik denk dat de voorste startrij haalbaar is.”

Hamilton moest zich na afloop van de trainingen nog wel even melden bij de wedstrijdleiding, omdat hij in het pad van Bruno Senna terecht kwam. “Ik moest uitleggen wat er gebeurde”, verklaart de McLaren-rijder. “Het was een misverstand. Hij wilde aan zijn ronde beginnen en ik probeerde de pits in te gaan. Ik zal nog even bij Bruno langsgaan om alles uit te praten.”