Karthikeyan verwacht geen wonderen bij HRT
Narain Karthikeyan rijdt dit jaar voor het eerst sinds 2005 weer Formule 1-races. Opnieuw niet voor een redelijk team en de Indiër verwacht daarom ook niet fantastisch te presteren.
Karthikeyan debuteerde in 2005 bij Jordan in de Formule 1. Nu is hij terug. Waarom dat zo lang geduurd heeft? “De afgelopen paar jaar was ik wel met teams in gesprek. Er lagen ook mogelijkheden, maar nu lijken alle factoren in orde te zijn”, meent Karthikeyan tegenover ESPN over zijn nieuwe werkgever HRT. “De timing is bovendien perfect met de eerste Indiase Grand Prix in het vooruitzicht.” De 34-jarige coureur is zich er echter van bewust dat HRT volgend jaar niet zal schitteren. “We verwachten inderdaad geen wonderen in 2011. We werken hard om de auto’s gereed te krijgen voor de eerste test in februari. Het doel is om een zo betrouwbaar mogelijke wagen te maken en zoveel mogelijk races uit te rijden.” Hoewel Toyota deze winter de samenwerking met HRT beëindigde omdat het niet aan de financiële voorwaarde voldeed, vindt Karthikeyan dat zijn nieuwe team sterke technische partners heeft. “We werken dit jaar met een paar sterke technische partners”, meent de Indiër. “De auto is een verbeterde versie van het chassis van vorig jaar en is gebouwd voor een Cosworth-motor en Williams-versnellingsbak. We hebben nu ook ontwerper Geoff Willis in dienst en hij heeft heel veel ervaring in de Formule 1. Dit jaar zal het absoluut beter gaan dan 2010.”
Karthikeyan debuteerde in 2005 bij Jordan in de Formule 1. Nu is hij terug. Waarom dat zo lang geduurd heeft? “De afgelopen paar jaar was ik wel met teams in gesprek. Er lagen ook mogelijkheden, maar nu lijken alle factoren in orde te zijn”, meent Karthikeyan tegenover ESPN over zijn nieuwe werkgever HRT. “De timing is bovendien perfect met de eerste Indiase Grand Prix in het vooruitzicht.” De 34-jarige coureur is zich er echter van bewust dat HRT volgend jaar niet zal schitteren. “We verwachten inderdaad geen wonderen in 2011. We werken hard om de auto’s gereed te krijgen voor de eerste test in februari. Het doel is om een zo betrouwbaar mogelijke wagen te maken en zoveel mogelijk races uit te rijden.” Hoewel Toyota deze winter de samenwerking met HRT beëindigde omdat het niet aan de financiële voorwaarde voldeed, vindt Karthikeyan dat zijn nieuwe team sterke technische partners heeft. “We werken dit jaar met een paar sterke technische partners”, meent de Indiër. “De auto is een verbeterde versie van het chassis van vorig jaar en is gebouwd voor een Cosworth-motor en Williams-versnellingsbak. We hebben nu ook ontwerper Geoff Willis in dienst en hij heeft heel veel ervaring in de Formule 1. Dit jaar zal het absoluut beter gaan dan 2010.”