Neale en McLaren maken zich er verder geen zorgen om dat motorleverancier Mercedes haar, nu al duidelijk is dat McLaren vanaf 2015 met Honda in zee gaat, met mindere motoren gaat afschepen in het eerste jaar van het V6-turbo-tijdperk. “Ik ken de mensen bij Mercedes goed en ben er niet bang voor dat ze ons anders gaan behandelen”, geeft Neale aan, waarbij hij uitlegt dat een ongelijke behandeling sowieso niet in het voordeel van Mercedes zou zijn: “We mogen in 2014 slechts vijf motoren per bolide gebruiken, wat voor een motorleverancier betekent dat elk onderdeel van goede kwaliteit moet zijn en dus op dezelfde manier geproduceerd moet worden.” “Van verschillende motorspecificaties zal geen sprake zijn”, denkt Neale. “Ik sluit niet uit dat als de testbank de indicatie geeft dat één motor net een klein beetje beter is, deze naar het team van Mercedes zelf gaat, maar dat soort verschillen zullen marginaal zijn.” “Ze zullen ons waarschijnlijk niet zoveel achtergrondinformatie over de motor geven als voorheen, maar qua verdere technische ondersteuning maak ik me geen zorgen. Voor Mercedes als motorleverancier is het bovendien alleen maar goed als de motoren gelijk zijn, want komt de kwaliteit van hun motoren over het algemeen ten goede en is goede reclame voor ze.” Wolff
Toto Wolff, de motorsportchef van Mercedes, belooft dat McLaren dezelfde behandeling zal krijgen als haar eigen fabrieksteam en de andere klantenteams Force India en Williams. “McLaren is een klant met wie we een lange geschiedenis hebben, dus we gaan er alles aan doen ze zo goed mogelijk te ondersteunen. Daarnaast wordt er vandaag de dag niet langer met verschillende motorspecificaties gewerkt en verbiedt het technische reglement dat ook. Alle teams met Mercedes-motoren zullen dan ook dezelfde behandeling krijgen”, zegt hij tegen ESPNF1.