Renault heeft in Brazilië maar een deel van haar geplande motorupgrade in gebruik genomen. Dat bericht Autosport, dat weet te melden dat Renault alleen een verbeterde verbrandingsmotor introduceerde.

Volgens de Britse publicatie heeft Renault in totaal elf tokens ingewisseld om verbeteringen te maken aan zowel de verbrandingsmotor als turbolader. De Franse firma zou zeven tokens hebben gebruikt voor de verbrandingsmotor en vier voor de turbo. De nieuwe turbo is echter niet gebruikt in Brazilië, stelt Autosport, vanwege een gebrek aan onderdelen en omdat deze niet compatibel bleek met de uitlaatinstallatie van Renault-team Red Bull.

Met alleen de verbeterde verbrandingsmotor kwam Daniel Ricciardo – de enige Red Bull-coureur die er mee reed – in de kwalificatie niet verder dan de negende plek, wat vanwege een gridstraf voor de bijbehorende motorwissel de negentiende startplek betekende. In de race kwam de Australiër wel weer iets naar voren, maar genoeg voor punten was het niet. Ricciardo had zich voor aanvang al niet bijster lovend over de geüpdatete Renault uitgelaten.

Of Renault de nieuwe turbolader alsnog introduceert tijdens het finaleweekend in Abu Dhabi, staat nog niet vast. Voor zowel Ricciardo als zijn teamgenoot Daniil Kvyat zou de introductie van verdere nieuwe onderdelen (wederom) een gridstraf betekenen. Toro Rosso, de enige andere Renault-klant, heeft al aangegeven dat het de verbeterde hybride V6-turbokrachtbron sowieso niet gaat gebruiken.