Een motor met duizend pk die ook nog eens betrouwbaarder moet zijn, een nieuwe versnellingsbak en een livery met meer rood: is dat een voorproefje van de nieuwe Ferrari?

Volgens de Gazzetta dello Sport wel. De Italiaanse krant weet te melden dat er – behalve de aerodynamische veranderingen die nodig zijn vanwege de nieuwe regels voor dit jaar – ook onderhuids het nodige anders zal zijn aan de nieuwe Ferrari.

De ‘668’, zoals de projectnaam van de nieuwe Ferrari luidt, krijgt namelijk een motor achterin die behoorlijk onder handen is genomen. Zo zouden de cilinderkoppen van de verbrandingsmotor opnieuw ontworpen zijn en de motor beter geïntegreerd worden met de hybride componenten.

De verbeterde krachtbron moet meer dan duizend pk produceren, vergeleken met een piek van hoog in de negenhonderd van de 2016-versie. Daarnaast zou de betrouwbaarheid beter moeten zijn door werk aan de turbo, wat begin 2016 een probleempunt was. Los van de motor is de versnellingsbak naar verluidt een maatje kleiner in 2017, wat de achterkant ranker moet maken.

Wat de livery betreft, meldt Autosport dat de witte baan die Ferrari’s SF16-H uit 2016 kenmerkte in 2017 waarschijnlijk zal verdwijnen. Het extra wit wordt binnen de Scuderia inmiddels geassocieerd met slechte tijden, aangezien het een prominente plek op de bolides had in het zegeloze 1993 en 2016. De nieuwe Ferrari zal op 24 februari zijn circuitdebuut maken tijdens een filmdag op Fiorano.

Over het zegeloze en teleurstellende 2016 van Ferrari kun je meer lezen in ons jaarrapport.

Hoe gaat de nieuwe Ferrari eruitzien?