De wens van Sauber om via Kamui Kobayashi interesse op te wekken van Japanse sponsoren gaat wellicht sneller dan gedacht in vervulling. Panasonic wordt genoemd.

Volgens geruchten, die hun oorsprong vinden in de paddock van Suzuka, heeft de eerste ontmoeting tussen afgevaardigden van Panasonic en Sauber inmiddels plaatsgevonden. Dit zou zijn gebeurd na de Grand Prix van Japan, waarin Kobayashi een hoofdrol opeiste.

De Japanner was één van de weinige coureurs die er in slaagde inhaalacties te plaatsen bij zijn directe concurrenten. Daardoor klom Kobayashi tijdens de race in Suzuka op van de veertiende startplek naar de zevende plaats aan de finish.

“Kamui heeft het geweldig gedaan en stond in het midden van alle aandacht, wat met oog op de markt in zijn thuisland een ideale situatie is”, vertelde Monisha Kaltenborn, die als managing director verantwoordelijk is voor de dagelijkse gang van zaken bij Sauber, kort na de race.

Panasonic en Kobayashi zijn geen onbekenden voor elkaar. De 24-jarige rookie kon zich dankzij steun van het elektronicaconcern in de kijker rijden in de Formule 3 en GP2 Series. Bovendien was Panasonic al geruime tijd actief in de Formule 1 als hoofdsponsor van Toyota, het team waarvoor Kobayashi debuteerde in de Formule 1.

Sauber legde recent met Telmex ook al een grote sponsor vast.