Oudgediende Ian Phillips gaat aan de slag bij Virgin. De voormalige commerciële directeur van Jordan en Force India gaat bij Virgin aan de slag in dezelfde functie.

Phillips zat een jaar zonder baan. In maart 2010 zette Force India hem op straat, terwijl hij vanaf het allereerste begin van het team bij de renstal betrokken was. De Brit is bevriend met Eddie Jordan en werkte vanaf het eerste moment, het team debuteerde in 1991 in de F1, voor diens renstal.

Virgin haalt met Phillips dus een bonk ervaring in huis. Het jonge team wijzigt nog meer dingen in het bestuur van de renstal. Graeme Lowdon was tot voor kort de bestuursvoorzitter van het team, maar gaat nu aan de slag als teampresident. Hij wordt daarmee Virgins afgevaardigde bij bijeenkomsten van constructeursorganisatie FOTA en de Formule 1-commissie. Andy Webb, de uitvoerend directeur van hoofdsponsor Marussia in Groot-Brittannië, volgt hem op.

John Booth blijft de leiding houden over de Formule 1-tak van Virgin. Nikolay Fomenko, de president van Marussia Motors, wordt het hoofd van de ingenieurs. Zo verandert er dus het nodige in de teamleiding van Virgin Racing. De voorzitter van het team, Darryl Eales, ziet het uiteraard als een stap vooruit.

“De raad van bestuur heeft alle onderdelen van het team beoordeeld om zo te inventariseren wat het team nodig heeft om vooruitgang te boeken”, meent  een van de grote mannen binnen het team. “Deze veranderingen zorgen, samen met de kennis, ervaring en het geld van Marussia, voor een sterk fundament voor ons tweede Formule 1-seizoen.”

Eales vervolgt: “Wij mogen ons gelukkig prijzen dat we zoveel leiders op het commerciële en sportieve vlak hebben. We hebben namelijk ambitieuze plannen met dit team. Dankzij de sterke toezeggingen van Marussia kunnen we de beste mensen op de beste plek zetten, de beste grondstoffen gebruiken en een goede infrastructuur aanleggen. Er liggen mooie, spannende tijden voor ons in het verschiet.”