De teams krijgen in Hongarije dezelfde banden tot hun beschikking als in Duitsland. Aanvankelijk zou Pirelli de medium en harde banden meenemen naar de Hungaroring, maar de bandenleverancier is van gedachten veranderd doordat de zachte banden het in Duitsland goed volhielden.

De keuze voor medium en hard werd door veel teams, en met name, Lotus als nogal conservatief omschreven. Pirelli kwam tot eenzelfde conclusie, nadat de zachte banden tegen de hoge temperaturen in Duitsland bestand bleken, en besloot over te stappen op een iets agressievere selectie, met de zachte en medium banden.

“Deze combinatie gaan we waarschijnlijk nog vaker zien”, zegt Pirelli-chef Paul Hembery tegen ESPN. “Met zacht en superzacht krijg je vier pitstops en veel problemen voor iedereen. Maar met zacht en medium zie je een mooi contrast. Ik denk dat we in Hongarije een zelfde soort beeld zullen zien als in Duitsland.”

Hembery benadrukt dat het niet altijd mogelijk is dit te bewerkstelligen. “Op circuits waar de banden zwaarder worden belast, moeten we wel voor medium en hard gaan”, aldus Hembery. “Op Monza, Suzuka en Spa hebben we eigenlijk geen keuze, omdat we al de limiet opzoeken en de auto’s zo veel sneller zijn geworden. Op de Nürburgring waren ze anderhalve tot twee seconden sneller dan twee jaar geleden met geblazen diffusors. Het gaat dus hard.”