Teambaas Otmar Szafnauer liet daarom onlangs door Autosport optekenen dat er zo rond de Grand Prix van Duitsland van eind juli een grote update komt voor de RP19-bolide. “Het betekent een verandering in aerodynamische filosofie, dus het gaat om een omvangrijke upgrade.” Volgens technisch directeur Andrew Green gaat het zelfs om zoveel nieuwe onderdelen, dat het een ‘zo goed als nieuwe auto is’.
Racing Point zet er daarbij vooral op in haar problemen op te lossen op circuits als dat in Spanje en Monaco, waar het niet wist te scoren. In Monaco bleven beide coureurs zelfs in Q1 steken.
‘Licht aan het eind van de tunnel’ bij WilliamsHet niet verder redden dan Q1 is een probleem dat ze bij Williams maar al te goed kennen. Het team uit Grove heeft coureurs Robert Kubica en George Russell dit jaar nog nergens anders dan onderaan de tijdenlijsten gezien. Williams is ook het enige team dat nog geen punten heeft gescoord. Nadat 2018 al een rampjaar was voor de renstal uit Grove, met de tiende en laatste plek in het WK, lijkt er dit seizoen een wonder nodig om van die laatste plek af te komen – of zelfs maar punten te scoren. Lees ook: Claire Williams: ‘Opgeven is geen optie bij Williams’ Bij Williams zijn ze te nuchter om in wonderen te geloven en dus moet het team het van hard werk hebben, weet adjunct-teambaas Claire Williams. “Ons aero-team is goed bezig in de windtunnel”, zo legt ze uit waarom ze ‘licht aan het eind van de tunnel’ ziet. “We hebben een updatepakket voor halverwege dit seizoen, waarvan we de komende weken en maanden dingen zullen brengen. Hopelijk brengt dat ons flink wat performance.”