Christian Horner geeft aan dat Red Bull er bewust voor heeft gekozen de RB8 in besloten kring de presenteren om te voorkomen dat alle details op straat kwamen te liggen.

 

De nieuwe Red Bull werd voorafgaand aan de eerste wintertest in Jerez online gepresenteerd met een korte video en slechts twee studiobeelden. Volgens Horner is daartoe besloten om het de concurrentie niet te makkelijk te maken.

 

“We wilden niet dat de auto bij de eerste gelegenheid direct vanuit ieder perspectief gefotografeerd zou worden”, verklaart Horner. “Vorig jaar stonden er bij de prestnaties van de RB7 wel honderd fotografen op het dak van de pits. Binnen mum van tijd wist iedereen elke specificatie van de auto.”

 

Horner geeft ook toe dat Red Bull bepaalde zaken nog afgedekt houdt. “Vorig jaar moesten we de geblazen diffusor wel vroeg prijsgeven, omdat we moesten onderzoeken welke effecten de uitlaatgassen op de banden hadden”, verklaart Horner. “Dit jaar zitten de geheimen meer in details. En die willen we de concurrentie uiteraard niet cadeau doen.”