De dienstauto van Vettel en zijn nieuwe teamgenoot Daniel Ricciardo doet verder erg denken aan zijn voorganger(s). Net als de RB9, op zijn beurt een doorontwikkeling van de voorgaande Red Bulls, heeft ook de RB10 een glooiende, lange motorkap, terwijl dit bij de nieuwe Mercedes (en in mindere mate ook bij de Ferrari) agressiever en ranker aandoet. De sidepods van de RB10 komen van de voorkant eveneens overeen met die van de RB9, maar van de zijkant gezien is duidelijk dat ze langer doorlopen, boller staan, en een meer vloeiende lijn volgen. Dit kan zijn omdat de uitlaatconfiguratie – zoals gestipuleerd in het nieuwe reglement – is veranderd en sidepods in mindere mate gebruikt worden om de stroom van uitlaatgassen te reguleren, al kan het ook dat de interne packaging van de nieuwe Renault V6-motor en koelelementen hier invloed op hebben gehad. Testwerk
Red Bull kennende, is de RB10 vermoedelijk in een presentatie- en testconfiguratie opgeleverd, dus er kunnen in het voorseizoen nog wel eens flink wat details aan de auto veranderen. De bolide krijgt vandaag gelijk zijn vuurdoop op het circuit van Jerez, waar titelverdediger Vettel als eerste met de RB10 aan de slag mag. Vettel zal ook morgen rijden, alvorens het stuur af te staan aan Ricciardo voor donderdag en vrijdag.