Renault komende races zonder F-duct
De goede prestaties van Renault in Spa waren grotendeels te danken aan de nieuwe F-duct. Toch rijdt het team in Monza en Singapore waarschijnlijk zonder het systeem.
De F-duct, waarmee de luchtstroom naar de achtervleugel wordt onderbroken, lijkt ideaal voor Monza, waar topsnelheid cruciaal is op de lange rechte stukken. Omdat het circuit echter minimale neerwaartse druk vereist, geven de teams echter de voorkeur aan een speciale, ranke vleugel en motorkap.
“Monza wordt een lastige race”, voorspelde Robert Kubica tijdens de persconferentie na afloop van de Belgische Grand Prix. “De baan heeft een compleet ander karakter en ik rij waarschijnlijk zonder F-duct. Ook in Singapore hebben we helaas geen beschikking over het systeem.”
Renault is niet het enige team dat overweegt zonder F-duct te rijden in Monza. McLaren, het team dat het systeem aan het begin van het seizoen introduceerde, neemt twee versies van het koetswerk mee naar Italië. Ter plaatse wordt besloten of er wel of niet met de F-duct wordt gereden.