Na een degelijke trainingsdag buigt Renault zich over de data die het heeft verzameld over de F-duct om de beste configuratie voor de komende dagen vast te stellen.

Robert Kubica is blij met de F-duct op zijn auto. “Daardoor kunnen we rijden met iets meer vleugel”, aldus de Pool. “Het blijft op Monza echter lastig om het ideale rempunt te vinden. En omdat de kerbstones zijn gewijzigd kunnen we die minder benutten dan voorheen.”

Monza staat bekend als een circuit dat zeer belastend is voor de remmen en debutant Vitaly Petrov leerde dat direct. In de tweede sessie verloor hij door een remprobleem kostbare rijtijd. “Maar verder liep de auto prima”, zegt de Rus. “Ik weet zeker dat ik morgen nog wat sneller kan.”

Ook chief race engineer Alan Permane denkt dat er meer in het vat zit voor Renault. “We hebben vandaag het gebruikelijke programma afgewerkt en verschillende afstellingen van de F-duct uitgeprobeerd. Vitaly had een remprobleem en Robert had te maken met verkeer in zijn snelste ronden, dus beiden kunnen het morgen beter doen.”