Renault wil in de toekomst, zoals zij in 2017 ook doen, maximaal drie teams van motoren voorzien. Momenteel levert het Franse merk naast zijn eigen fabrieksteam motoren aan beide Red Bull-teams. 

Deze uitspraak geeft wellicht een boodschap af aan McLaren, dat erover nadenkt om de huidige motorleverancier Honda in te ruilen voor Renault. Maar zolang Toro Rosso met de Renault-krachtbron rijdt, is er geen ruimte voor McLaren, schrijft Auto, Motor und Sport.

Daarbij komt ook dat de FIA Honda niet wil verliezen als motorleverancier in de Formule 1. Dus moet er minimaal één team bereid zijn om met de Japanse krachtbron te rijden. Op dit moment is dat McLaren, maar het zou kunnen dat dit met ingang van 2018 Toro Rosso wordt.

Voor Red Bull geeft het mogelijkheden door met twee verschillende motorpartners te werken. Red Bull kan dan een directe vergelijking maken tussen de huidige motorleverancier Renault en de Japanse krachtbron en als Honda zijn problemen weet op te lossen eventueel overschakelen in de laatste jaren van het huidige motorreglement.

In 2021 introduceert de FIA een compleet nieuw reglement voor de motoren, wat de mogelijkheid biedt voor nieuwe motorleveranciers om toe te treden tot de Formule 1.