Horlogemerk Rolex verbindt met ingang van volgend seizoen zijn naam aan de officiële tijdwaarneming in de Formule 1. Het neemt de plaats over van elektronicaconcern LG.

Behalve bij de tijdwaarneming zal het logo van Rolex ook terug te vinden zijn op de reclameborden rond de circuits. In een  persverklaring laat Rolex weten zijn aanwezigheid in de Formule 1 de komende seizoenen geleidelijk te willen uitbreiden.

Bernie Ecclestone is in zijn nopjes dat een prestigieus merk als Rolex zijn naam verbindt aan de sport. “Het is zonder twijfel een partner waarmee een hoogstaande sportklasse als de Formule 1 graag in zee gaat”, aldus de uitbater van de sport. “Rolex heeft een rijke historie, ook in de autosport, en draagt bij aan de uitstraling van de Formule 1.”

Rolex wordt ook het officiële horlogemerk van de Formule 1. Die eer was voorheen weggelegd voor Hublot. In 2010 leende Ecclestone zich nog voor een opvallende advertentie. Nadat hij slachtoffer was van een gewelddadige beroving, werd bij een foto van zijn verwondingen de leus geplaatst ‘zie waartoe mensen in staat zijn voor een Hublot’.