Het team van Sauber hoopt dat de indrukwekkende race van Kamui Kobayashi in zijn thuisland er voor zorgt dat Japanse sponsoren zich achter de coureur willen scharen.

Kobayashi liet op Suzuka wederom zien dat hij voor de duivel niet bang is en vocht zich dankzij een aantal gedurfde inhaalacties van de veertiende naar de zevende plek. Voor veel van zijn aanwezige landgenoten was Kobayashi dan ook de smaakmaker van de race. Naast alle steun die hij vanaf de tribunes kreeg, was Kobayashi ook voor de verzamelde media de grote man.

Sauber, dat zoals bekend niet al te ruim in de sponsoren zit, hoopt dat alle media-aandacht er voor zorgt dat Japanse bedrijven zich geroepen voelen hun landgenoot een financieel steuntje in de rug te geven. "Kamui heeft het geweldig gedaan en stond in het midden van alle aandacht, wat met oog op de markt in zijn thuisland een ideale situatie is", zegt Monisha Kaltenborn, die als managing director verantwoordelijk is voor de dagelijkse gang van zaken bij Sauber, tegen Autosport.

"We begrijpen dat het economisch gezien ook in Japan een moeilijke tijd is, maar we hopen dat Kamui's goede race een aantal bedrijven over de streep kan trekken om hem te ondersteunen."