Na een puntloze race in Duitsland hoopt Sauber in Hongarije weer te scoren, hoewel het team inziet dat dit moeilijk wordt: “Onze auto past niet goed bij de baan.”

De Sauber C29 is een bolide die bij uitstek op snelle circuits rendeert, dus coureur Pedro de la Rosa erkent in zijn vooruitblik dat het een heel karwei wordt om op de smalle en bochtige Hungaroring competitief te zijn: "Je hebt er maximale downforce nodig en een auto die goed is in de langzame bochten", zegt hij. "Hoewel we ons op dat vlak wel verbeterd hebben, is het waarschijnlijk niet het best mogelijke circuit voor ons."

Ondanks deze weinig bemoedigende prognose hebben de laatste Grands Prix De la Rosa genoeg vertrouwen gegeven om toch op een top tien-resultaat te hopen. "We hebben aangetoond dat we, als we geen betrouwbaarheidsproblemen hebben, om de punten kunnen vechten."

Wat De la Rosa verder helpt om met vertrouwen uit te zien naar de race in Hongarije, is dat hij er in 2006 zijn beste resultaat ooit behaalde. "Ik werd toen tweede", vertelt de Spanjaard. "Dat was mijn eerste en tot nu toe enige podium."

"Door die tweede plaats is de Hungaroring één van mijn favoriete circuits", vervolgt De la Rosa. "Ik vind het overigens sowieso wel een leuke baan, hoewel het voor ons als coureurs vaak een zware race is door de hitte."

Teamgenoot Kamui Kobayashi kan de Hungaroring eveneens wel waarderen. "Ik heb er nooit echt aansprekende resultaten behaald, maar het is een leuke en spannende baan", geeft hij te verstaan.

Ook de Japanner kan echter niet ontkennen dat zijn team een zwaar weekend tegemoet gaat. Hij verwacht bovendien dat de kwalificatie in grote mate de uitkomst van de race zal bepalen: "Inhalen is erg lastig op de Hungaroring, dus de kaarten zullen voor een groot deel op zaterdag geschud worden."