Alle drie de Virgin-coureurs hebben een positief gevoel overgehouden aan hun vrijdag. Het team en de rijders kenden een nagenoeg probleemloze aftrap in Zuid-Korea.

Tijdens de eerste vrije training wisten Timo Glock en testcoureur Jerome d'Ambrosio de beide Lotus-coureurs en het HRT-duo achter zich te houden. Voor d'Ambrosio blijft het bij de zeventien ronden die hij in de ochtend heeft gereden, maar hij blikt hoe dan ook tevreden terug: "Ik heb veel ronden kunnen rijden", zegt de Belg. "De baan was eerst heel erg vies, maar werd daarna gelukkig een stuk beter en daardoor werden de rondentijden ook steeds scherper."

De test- en reservecoureur is verder gelukkig dat hij wederom veel heeft kunnen leren. "Daar draait het voor mij immers allemaal om", beseft d'Ambrosio. "Ik heb niet alleen een nieuw circuit kunnen uitproberen, maar ook de kans gehad om dingen te doen waar ik eerder geen gelegenheid voor had, zoals proefstarts."

In de middag – waarin Virgin Lotus weer voor moest laten gaan – moest d'Ambrosio 'zijn' bolide volgens afspraak weer afstaan aan Lucas di Grassi, die er op ongeveer een seconde achterstand van Glock een 22e tijd mee reed.

"Mijn eerste sessie in Zuid-Korea ging goed", vertelt di Grassi desondanks. "Ik vind de baan leuk en heb redelijk kunnen aanhaken. Morgen komen we met wat nieuwe updates aan de auto en kunnen we hopelijk meer progressie maken, omdat ik de baan dan ook weer een stukje beter ken."

Zoals het een kopman betaamt, maakte Glock aldus de dienst uit bij Virgin. "Het was geen slechte eerste dag, ook al waren we wat ongelukkig met onze bandenkeuze en hadden we last van het verkeer."

Ondanks de drukte op de baan is Glock wel zeer te spreken over het circuit an sich. "Het is technisch interessant. Het is een baan die – van alles waar je als coureur naar zoekt – wel iets heeft. Er zijn lange rechte stukken, hairpins waar je kunt inhalen en een nauwe laatste sector, waardoor het alles bij elkaar een spannend rondje is om te rijden."