De teams hebben de koppen bij elkaar gestoken om afspraken te maken over het verkrijgen van informatie over Pirelli-banden. Iedereen heeft recht op dezelfde informatie.

De bijeenkomst in het weekend van de Japanse Grand Prix werd belegd om te voorkomen dat teams na het afzwaaien van Bridgestone oneerlijk voordeel halen uit de overstap naar een nieuwe bandenleverancier, weet Autosport.com.

De terugkeer van Pirelli brengt allerlei zaken met zich mee. Alle renstallen willen zo goed mogelijk inspelen op de nieuwe omstandigheden, terwijl het van belang is dat iedereen gelijke kansen krijgt. Dit is wel eens anders geweest.

Zo fungeerde Ferrari ten tijde van de bandenoorlog tussen Bridgestone en Michelin als voornaamste partner van de Japanse bandenfirma. Dit zorgde ervoor dat de banden beter geschikt waren voor de Ferrari dan bijvoorbeeld de Jordan.

Hoewel details over de afspraken nog schaars zijn, is de achterliggende gedachte wel bekend. Als er teams zijn die vragen hebben voor Pirelli, deelt het Italiaanse bedrijf vraag plus antwoord met alle andere teams in het kader van transparantie.