UBS bindt zich aan Formule 1
UBS heeft zich als globaal partner aan de Formule 1 verbonden. Het contract is vandaag getekend, maar de samenwerking gaat officieel in tijdens de GP van Singapore.
UBS verkeerde enkele jaren geleden nog in zware financiële problemen. Het was bovendien één van de grootste slachtoffers van de recente wereldwijde economische crisis. Schijnbaar heeft het een potje achter te hand weten te houden voor sponsoring. Al wordt niet openbaar gemaakt hoeveel geld UBS in de Formule 1 investeert.
Het Zwitserse bankbedrijf ziet in de Formule 1 een geschikt platform om het imago op te vijzelen. Vooral de toenemende belangstelling in groeimarkten als Azië, het Midden-Oosten en Zuid-Amerika maakt de sport aantrekkelijk voor UBS .
“De Formule 1 spreekt tot de verbeelding van onze klanten, brengt ons merk wereldwijd onder de aandacht en is commercieel verantwoord”, verklaart Oswald Grübel, UBS Group Chief Executive. “We delen daarnaast de toewijding voor het leveren van topprestaties door middel van teamwork.”