Max Verstappen denkt dat zijn team Red Bull over twee weken in Duitsland wederom een lastig weekend wacht, maar daarna zou het sterker moeten zijn in Hongarije. De reden? De rol die motorvermogen speelt op de circuits aldaar.

Volgens Verstappen was zondag op Silverstone wel te zien hoezeer het de Renault-motor achterin zijn Red Bull aan vermogen ontbeert. Ferrari’s Kimi Räikkönen wist Verstappen steeds maar weer bij te halen en aan te vallen op de rechte stukken. Verstappen verkocht zijn huid duur in de bochten, maar was uiteindelijk op het lange hangar straight in ronde 43 een makkelijke prooi voor de Fin.

“Het was drama. We hadden veel te weinig snelheid. Zelfs met DRS kwamen we niet dichterbij.” Meer dan een vijfde plek, achter de Ferrari’s en Mercedessen, zat er daarom sowieso niet in volgens de Nederlander, al was zelfs dat hem niet gegeven vanwege een probleem met het brake-by-wire systeem.

Verstappen sluit de triple header, waarin hij eerder een tweede plek haalde in Frankrijk en won in Oostenrijk, zo af op een manier die ‘niet ideaal’ was, maar: “Voor de rest was het wel positief”, zegt hij. Het gebrek aan vermogen blijft echter een nagenoeg onoverkomelijkn obstakel, ook voor de volgende race op de Duitse Hockenheimring. “Daar zijn maar weinig bochten en is het sowieso veel vol gas.”

“In Duitsland verwacht ik dan ook geen wonderen. In Hongarije wel. Of althans, daar hebben we meer kans.” Waar Red Bull volgens Verstappen in Silverstone een seconde verloor op de rechte stukken, zou het verlies door gebrek aan vermogen op de bochtige Hungaroring tot vier tienden beperkt moeten blijven. Daar gaat het ook meer om het chassis. “En wij hebben, denk ik, het beste chassis van allemaal.”