Timo Glock en Lucas di Grassi staan te trappelen om hun bolides vrijdag het Korean International Circuit op te sturen. “Ik kan niet wachten om de baan te zien.”

"Ik heb nu al zin in de vrije training en mijn eerste meters op het circuit", valt Glock in zijn vooruitblik op het raceweekend met de deur in huis. "Ik ben benieuwd hoeverre ons werk in de simulator overeenkomt met de werkelijkheid en ik vind het  bovendien altijd een leuke uitdaging om op een nieuw circuit aan de slag te gaan. Na alles wat er over deze baan gezegd en geschreven is, kan ik echt niet wachten om hem te zien."

De stemming zit er bij voorbaat dus goed in bij Glock, die al een aardige indicatie heeft van waar het circuit om vraagt. "Het is een hoge downforce-baan met een aantal uitdagende bochten. De stukken bij bocht zeven tot en met negen en bochten nummer elf en twaalf zien er spannend uit, terwijl bocht zeventien blind en nagenoeg vol gas is."

Behalve dat hij zich achter het stuur van zijn bolide met het circuit bekend moet maken, heeft Glock ook buiten de cockpit nog genoeg taken om op zich te nemen. "We hebben de komende drie races nog veel werk te doen", benadrukt de Duitser. "Als we het seizoen goed af willen sluiten, moeten we alles op alles zetten om het maximale uit onze auto te persen."

Voor teamgenoot Di Grassi wordt de Grand Prix van Zuid-Korea vooral een kans om zich te revancheren. De Braziliaan schakelde zichzelf twee weken geleden in Japan namelijk al voor de start van de race uit door tijdens zijn installatieronde in de 130R te crashen.

Hoewel de werkelijke toedracht van het ongeval niet achterhaald is, veegde Virgin haar eigen straatje wel schoon door te zeggen dat het in ieder geval niet door de auto kwam. Het enige positieve voor Di Grassi is dan ook dat hij geen langdurig fysiek letsel aan zijn klapper heeft overgehouden. "Ik ben volledig hersteld en heb keihard getraind voor deze laatste drie races van het jaar", zegt hij.

"Ik heb zin in de race in Zuid-Korea en vertrouw er op dat ik een goede prestatie uit mijn mouw kan schudden, aangezien het voor iedereen een nieuw circuit is en wij ons uitstekend hebben voorbereid door te oefenen in de simulator en de auto verder door te ontwikkelen", aldus Di Grassi.