Ondanks twee totaal verschillende benaderingen staan de Virgin-rijders niet ver van elkaar en bijna achteraan op de startopstelling.

Waar Lucas di Grassi vasthoudt aan het aerodynamische pakket dat Virgin speciaal voor de Canadese Grand Prix heeft uitgedacht, kiest Timo Glock ervoor om met meer downforce op pad te gaan.

De Duitser is uiteindelijk de snelste van de twee en redelijk tevreden. “Na de problemen van gisteren hebben we de auto omgegooid en dat heeft ons dichter bij Lotus gebracht”, aldus Glock. “De auto is nog altijd lastig te besturen over de kerbstones en hobbels, maar volgens mij zijn we de juiste weg ingeslagen.”

Di Grassi heeft de optimale afstelling nog niet gevonden. Bovendien had hij moeite om vrij baan te vinden. In zijn tweede run zat hij Kobayashi in de weg en dat kostte hem zijn twee snelste rondes.

“We moeten ons nu richten op het vinden van een goede strategie voor de race en proberen er het beste van te maken”, zegt de Braziliaan. “Ik wil wel graag het team bedanken dat ze de auto op tijd in orde hebben gekregen voor de kwalificatie na mijn uitstapje in de vrije training.”