Lewis Hamilton heeft ook in de tweede vrije training voor de Grand Prix van Groot-Brittannië de snelste rijd gereden. Max Verstappen werd derde op ruim een halve seconde.

Hamilton kwam op Silverstone tot een beste rondetijd van 1:31,660. Dat was zes duizendsten van een seconde langzamer dan in de eerste vrije training, toen de Mercedes-coureur ook de snelste was. Hamilton reed zijn rondetijd al na een half uur, op de zachte band. Daarna legde hij zich net als alle andere coureurs toe op lange runs.

Voor Hamiltons Mercedes-collega Nico Rosberg verliep de training minder voorspoedig. De auto van de Duitser kampte met een waterlek. Aanvankelijk leek dat defect goed te verhelpen. In afwachting van reparatie voetbalde Rosberg een potje met een monteur, maar na een half uur werd duidelijk dat Rosberg de baan toch niet op zou kunnen.

Verstappen derde
Max Verstappen stuurde zijn Red Bull naar de derde plek, zes tienden achter Hamilton. Hij reed zijn beste ronde tijdens een korte run op zachte banden halverwege de training. In het laatste deel van de oefensessie liet Verstappen zien dat zijn RB12 op Silverstone vriendelijk is voor de banden. Tijdens zijn lange run was hij rondenlang probleemloos een van de snelste auto’s op de baan.

Verstappens teamgenoot Daniel Ricciardo was drie tienden sneller en pakte P2. Mogelijk ging er aan het einde van de training iets stuk aan zijn auto, want Red Bull droeg de Australiër op langzaam naar binnen te rijden en niet meer te schakelen. Het Ferrari-duo Sebastian Vettel en Kimi Räikkönen werd achter de Red Bulls vierde en vijfde.

Amper grip
McLaren-coureur Jenson Button kende geen gemakkelijke training. De Brit moest halverwege voorzichtig terug naar de pits omdat er iets met zijn motor aan de hand leek. Nadat dat probleem was verholpen, beklaagde hij zich erover dat zijn MP4-31 amper grip had. Uiteindelijk wist Button nog wel de negende tijd te rijden.

Ook Daniil Kvyat kwam de nodige moeilijkheden tegen. De Russische coureur spinde in de laatste bocht van het circuit en beschadigde daarbij zijn voorvleugel. Later liet hij zijn team over de boordradio weten dat zijn auto ‘enorm lastig te besturen’ was. Net als Button stond Kvyat lang onderaan de tijdenlijst, en net als de Brit wist hij zich met een dertiende tijd toch te herstellen.