Knallen deed het tussen Webber en Vettel sowieso wel. De laatste keer dat dat openlijk gebeurde, was in Maleisië dit jaar, waar Vettel teamorders negeerde en de zege van Webber afpakte. Het is iets wat Webber nog steeds moeilijk kan begrijpen: “Je moet in deze sport af en toe meedogenloos zijn, dat weet ik, maar ik ben blij met hoe ik me gedurende mijn carrière heb gedragen.” Dat Vettel ondanks zijn succes niet zo populair is, komt volgens Webber (deels) door wat in en na Maleisië gebeurde, ook al zegt hij dat niet met zoveel woorden. “Seb bood na de race zijn excuses aan en dat was volgens mij oprecht, maar bij de volgende race verkondigde hij dat hij toch geen spijt had, en dat was denk ik niet goed voor hoe het publiek over hem dacht.” “Ik denk ook niet dat het boegeroep richting Sebastian voortkomt uit het feit dat hij alles wint. Usain Bolt wint bijvoorbeeld vrijwel elke hardloopwedstrijd waar hij aan meedoet, maar hij wordt ook niet uitgejouwd. Het publiek vormt soms gewoon op basis van andere zaken een mening”, denkt Webber, die het boegeroep overigens ‘absoluut niet juist’ vindt. Verschil
Webber staat verder ook nog even stil bij wat de laatste jaren achter het stuur het verschil tussen Vettel en hemzelf heeft gemaakt. De Red Bull-rijder, die eerder al uitlegde dat hij niet zo goed met versleten banden om kan gaan, voegt daar nu nog aan toe dat de Pirelli-banden an sich hem niet liggen. “Hoewel het als een excuus klinkt, bedoel ik het niet zo, maar het is wel overduidelijk dat ik minder succesvol ben geweest op de Pirelli’s. Één van mijn grootste krachten is namelijk dat ik sterk ben in de snelle bochten, maar op de Pirelli’s kun je daar niet langer voluit doorheen en dat heeft mij absoluut afgeremd. Sebastian is daarentegen heel sterk in langzamere bochten en kan zijn banden goed managen. Hij is daar ijzersterk in, dus het is slecht nieuws voor de rest dat Pirelli de bandenleverancier blijft.”