*

0

Formule1

Wie zegt wat: Race GP China
| Redactie Redactie

Wie zegt wat: Race GP China

Lees hier de interessantste reacties van de coureurs – en anderen – op de Grand Prix van China.

Daniel Ricciardo, Red Bull (1e):
“Ik win nooit saaie races. Dit was ook weer genieten. Een dag geleden dacht ik nog dat ik misschien achteraan zou moeten starten en nu sta ik bovenop het podium. Veel dank voor het team dat ze de motor zo snel hebben gewisseld en ook dat ze in de race snelle beslissingen hebben genomen. De inhaalacties waren op het randje, maar je krijgt vaak maar één kans, dus dan moet je er gewoon voor gaan.”

Valtteri Bottas, Mercedes (2e):
“We waren heel sterk tot aan de safetycarfase en ik had alles onder controle. Daarna kwam ik in de problemen ten opzichte van Ricciardo en bijna Räikkönen. Het is teleurstellend, want we hebben alles gedaan wat konden doen en we hadden de overwinning verdiend, maar het blijft autosport en dan kan alles gebeuren.”

Toto Wolff, teambaas Mercedes:
“Valtteri reed de beste wedstrijd die ik in de Formule 1 van hem heb gezien. Hij had de zege verdiend, zo goed reed hij, maar de safetycar kwam voor ons op het verkeerde moment. Dat zegt veel over de pech die we begin dit jaar hebben.”

Kimi Räikkönen, Ferrari (3e):
“Ik had een goede start, maar werd geblokkeerd en verloor daardoor een positie in de eerste bocht. Het was moeilijk om in het spoor te blijven van anderen, met vrij baan was mijn tempo hoger. Ik bleef erg lang buiten, maar had een beetje geluk met de safety car. Ik was snel op de mediums, maar ik had softs nodig om er echt voor te kunnen gaan. Ik kon wel dichtbij Bottas komen, maar om er voorbij te kunnen, moet je over veel betere banden beschikken.”

Lewis Hamilton, Mercedes (4e) tegenover Ziggo Sport:
“Ik merkte niet dat Max Verstappen naast me zat. We gingen bocht zeven in en ik dacht dat hij al had afgehaakt. Ik bleef gewoon gaan zoals normaal – wel vol gas natuurlijk, omdat ik wist dat hij in de buurt zat – en hij zat in mijn dode hoek. Er is een punt waar je iemand die naast je rijdt niet kan zien, en dat was het. Je kunt mij niet buitenom inhalen, net zoals je Max niet buitenom kan inhalen. Als ik het daar bij hem op die manier had geprobeerd, was de uitkomst hetzelfde geweest. Het had ook geen effect op mijn race. Mij performance was slecht. Ik worstelde zowel zaterdag als vandaag met de auto en ik moet dat proberen te verbeteren.”

Fernando Alonso, McLaren (7e):
“Het ging zondag wederom beter dan op zaterdag. We hebben deze race goed aangepakt. Na de start van P13 lagen we na de eerste ronde op plek elf. De safetycar was niet in ons voordeel, aangezien we een éénstopper deden en net ervoor verse banden hadden gehaald, terwijl de safetycar iedereen een kans gaf stops te maken. We hadden leuke gevechten met de Haas-auto’s en Ferrari’s Sebastian Vettel, al was dat laatste gevecht niet helemaal eerlijk, omdat Vettels auto beschadigd was. Hij liet echter een gat vallen in de eerste bocht en dus gingen we er maar voor. P7 is een geweldig resultaat voor het team na een lastig weekend, maar het mag duidelijk zijn dat het beter moet.”

Sebastian Vettel, Ferrari (8e) tegenover Ziggo Sport:
“Verstappen maakte een fout, maar dat ziet hij zelf ook in. Hij heeft zich verontschuldigd. Ik heb hem gezegd dat hij zelf ook een podium heeft weggegooid. Maar goed, je moet beslissingen nemen in een mum van tijd. Er waren echter nog vijftien ronden te gaan en hij was veel sneller, dus ik zou me toch niet hebben verzet. Ik was in gevecht met Hamilton en wachtte erop dat Verstappen me zou passeren. Ik was niet van plan het hem heel moeilijk te maken. Gelukkig kon ik na de botsing nog verder. De auto was wel lastig te besturen, maar het had net zo goed een uitvalbeurt kunnen zijn. Nu heb ik tenminste nog een paar punten kunnen redden.”

Christian Horner, teambaas Red Bull tegenover Sky Sports:
“Daniel reed een foutloze race, maar Formule 1 is een teamsport en het team heeft hier ook zeker een rol gespeeld. De jongens verdienen geweldig applaus voor hoe snel ze zaterdag een motor verwisselden en hun geweldige pitstops vandaag – en dat zelfs tot twee keer toe met dubbele pitstops. De beslissing Max en Daniel tijdens de safetycar binnen te halen, werd trouwens in de laatste seconde genomen. Max maakte vandaag wel een paar fouten. Hij is nog jong en rijdt agressief. Hij heeft daar vandaag de prijs voor betaald, maar leert ook nog. Verder was het goed te zien dat onze auto sterk was qua race pace.”

Pierre Gasly, Toro Rosso (18e):
“Het was over het algemeen een zwaar weekend voor ons. We wisten dat de race moeilijk zou worden, gezien hoe de kwalificatie verliep. De auto was ook niet makkelijk te besturen en het pakte allemaal niet best uit vandaag. Ik wil graag excuses maken aan mijn teamgenoot Brendon Hartley voor het feit dat we contact maakten. Het team vertelde me dat we van positie zouden wisselen en ik dacht dat hij me aan het eind van het rechte stuk ruimte zou geven, ik denk alleen dat hij me niet zag zitten en toen ik eenmaal aan de binnenkant zat, viel er niks meer aan te doen. Het heeft veel tijd gekost, en ook schade aan de voorvleugel en stuurinrichting.”

Brendon Hartley, Toro Rosso (uitgevallen):
“Geen makkelijke dag. Ik had geen grip in het begin en een alternatieve strategie werkte ook niet. De botsing met Pierre kwam door miscommunicatie. Het team vroeg me hem te laten passeren, omdat we verschillende strategieën volgden. Ik had het eerder in de race ook al gedaan en wilde het op dezelfde manier doen, maar hij raakte me van achter. Ik moest later stoppen met een versnellingsbakprobleem.”

Meer nieuws

Vorig bericht | 15-04-2018 - 10:15 Verstappen vijfde in China na tijdstraf en incidenten met Hamilton en Vettel Lees het volledige bericht

Volgend bericht | 15-04-2018 - 10:30 Verstappen: ‘Ik heb het zelf verprutst’ Lees het volledige bericht

Vorige Volgende

Reacties
  • Formule 1 nr. 5 is uit!
  • Formule 1 nr. 4 is uit!
  • Formule 1 nr. 3 is uit!
  • Preview Special 2018 is uit!
  • Formule 1 nr. 2 is uit!
In de nieuwste Formule1:

Spektakel in Bahrein en China | Max Verstappen maakt de tongen los | Titelstrijd tussen drie teams | Vragenvuur Nyck de Vries en Robin Frijns Bestel de nieuwste Formule1 Word abonnee

Formule1

GP Azerbeidzjan 2018 2018/04/27 11:00:00

Nog tot de 1e Vrije Training

Details

  • CircuitBaku City Circuit

  • LocatieAzerbeidzjan

  • Aantal rondes51

  • Afstand per ronde6,001 kilometer

  • Totale afstand306,051 kilometer

Planning GP Azerbeidzjan

  • Begint: 27-4-2018 11:00

    GP Azerbeidzjan 2018 – 1e Vrije Training
  • Begint: 27-4-2018 15:00

    GP Azerbeidzjan 2018 – 2e Vrije Training
  • Begint: 28-4-2018 12:00

    GP Azerbeidzjan 2018 – 3e Vrije Training
  • Begint: 28-4-2018 15:00

    GP Azerbeidzjan 2018 – Kwalificatie
  • Begint: 28-4-2018 15:00

    GP Azerbeidzjan 2018 – Kwalificatie sessie 1
  • Begint: 28-4-2018 15:27

    GP Azerbeidzjan 2018 – Kwalificatie sessie 2
  • Begint: 28-4-2018 15:50

    GP Azerbeidzjan 2018 – Kwalificatie sessie 3
  • Begint: 28-4-2018 16:00

    GP Azerbeidzjan 2018 – Startopstelling
  • Begint: 29-4-2018 14:10

    GP Azerbeidzjan 2018 – Race

Baku City Circuit