De laatste grote aerodynamische update van het jaar is in de windtunnel in orde bevonden en dat is voor Williams reden de aandacht te verleggen naar seizoen 2011.

Ook dit seizoen is Williams weer een subtopper. Daar zag het na een teleurstellende start van het jaar niet direct naar uit, maar het team knokte zich terug en boekte met name in de zomer enkele prima resultaten.

De laatste grote update van het seizoen staat gepland voor de Grand Prix van Singapore. Williams hoopt door de introductie van nieuwe onderdelen het seizoen op een positieve manier te kunnen afsluiten.

“Op dit moment leggen we er de laatste hand aan”, vertelt technisch directeur Sam Michael. “Wat betreft aerodynamica ligt onze prioriteit vanaf nu bij volgend seizoen. We ontwerpen een totaal nieuwe auto omdat er veel staat te veranderen.”

In 2011 mogen teams geen gebruik meer maken van dubbele diffusors en F-ducts en neemt Pirelli het stokje over van bandenleverancier Bridgestone. Ook keert KERS terug in de Formule 1. Williams wil er mee rijden.

Het is nog even de vraag van welk systeem Williams gebruik gaat maken. Michael: “We hebben twee opties – een accu of een vliegwiel – en onze voorkeur gaat uit naar een accu, al hebben we genoeg capaciteit om een vliegwiel in te bouwen.”