Het asfalt wordt steeds minder glad, maar wat blijft is de zorg om de hobbels in het wegdek. Aldus bericht Antonio Pizzonia. Het nieuwe spekgladde asfalt van Circuit de Catalunya wordt gaandeweg beter, maar de coureurs die vandaag in Barcelona testten klaagden steen en been over de hobbels bij het insturen van Bocht 1, en bij het uit accelereren van de Bochten 3 en 4.

Het circuit van Barcelona is begin december volledig voorzien van een nieuwe asfaltlaag. Omdat die nog niet is ingereden hebben de wagens nauwelijks grip. Maar naar mate er meer wordt gereden komt er meer rubber op het wegdek, en neemt de grip toe. Vervelend is echter dat het circuit niet grondig is geëgaliseerd bij de asfalteringswerkzaamheden, naar vandaag is gebleken.

,,Het circuit is op zich niet zo gek'', zei Williams-coureur Antonio Pizzonia, die slechts twee seconden boven de gebruikelijke rondetijden in Barcelona bleef. ,,Het asfalt is best te behappen, maar wat meer zorgen baart zijn die hobbels. Je moet ze echt zien te omzeilen. Vooral bij de eerste bocht zit een enorme.''

Ferrari, Toyota, Red Bull en Williams testten vandaag in Barcelona, terwijl Renault en BAR hun heil hadden gezocht in Valencia waar Sauber al aanwezig was.