

Daan de Geus
30 augustus 2016
De FIA gaat onderzoeken hoe het kan dat de beschermende cockpitrand van Kevin Magnussens Renault los kwam bij zijn harde crash op Spa.
Die cockpitrand – of headrest, zoals deze in het Engels wordt genoemd – is namelijk juist een veiligheidsmaatregel die ontworpen is om bij een dergelijke crash te blijven zitten.
De headrest dient om zijdelingse bewegingen van het hoofd op te vangen als een coureur crasht, maar bij Magnussen kwam deze direct los bij de initiële klap tegen de bandenstapels aan.
Magnussen raakte bij de crash licht gewond aan zijn linkerenkel, maar verwacht er komend weekend gewoon bij te zijn in Monza voor de Grote Prijs van Italië.
Gerelateerd nieuws

Grote wijzigingen bij Alpine, Renault-naam komt mogelijk terug
04 juli 2025 14:00 - GP Groot-Brittannië

Tim Mayer presenteert FIA-kandidatuur, opent aanval op Mohammed Ben Sulayem
04 juli 2025 10:00 - GP Groot-Brittannië

‘Voormalig FIA-steward Tim Mayer daagt Ben Sulayem uit voor voorzitterschap’
03 juli 2025 14:26 - Nieuws

FIA publiceert aangepaste F1-kalender 2026: GP Azerbeidzjan vervroegd en testdagen bekend
30 juni 2025 12:15 - Nieuws