De FIA heeft besloten op Silverstone het gebruik van de verstelbare achtervleugel slechts in één zone toe te staan. In Canada en Valencia waren dat er nog twee.

 

Het punt waarop wordt gemeten of een coureur binnen een seconde van zijn voorganger ligt, en dus in aanmerking komt om DRS te mogen gebruiken, ligt 25 meter voor bocht 3, ook wel bekend als Village op het nieuwe gedeelte van het circuit. Als dat het geval is, mag de knop 45 meter na het uitkomen van bocht 4, The Loop, worden ingedrukt.

De nummering van de bochten is dit jaar anders dan gebruikelijk, omdat het start/finishgedeelte is meeverhuisd naar het nieuwe pitcomplex. Dat ligt tussen Club en Abbey. De ronde begint nu dus op het deel van het circuit dat vorig jaar voor het eerst werd gebruikt. Copse, voorheen de eerste bocht, is nu bijvoorbeeld bocht 9.

FIA-afgezant Charlie Whiting noemt de nieuwe pitstraat de meest ingrijpende wijziging. Coureurs die de pits ingaan steken het Club-gedeelte af. Ze komen aan de buitenkant van de tweede bocht, Farm Curve, weer terug op het circuit.

“De ingang en uitgang van de nieuwe pits brengen uitdagingen met zich mee”, zegt Whiting. “De inrit is korter dan op de baan blijven. We moeten er dus voor zorgen dat de coureurs geen onrechtmatig voordeel halen uit deze veranderingen.”