De motor die achterin de Ferrari van Sebastian Vettel lag gedurende de Singaporese Grand Prix blijkt onbeschadigd.

Sebastian Vettel kwam kort na de start in de straten van Singapore in aanraking met Max Verstappen en zijn teamgenoot Kimi Räikkönen, waarbij vooral de linkerzijde van zijn SF70-H een flinke kleun te verstouwen kreeg. Enkele bochten verder spinde Vettel op de vloeistoffen die zijn eigen auto lekte, maar daarbij beschadigde hij enkel zijn neus.

De motor heeft echter in zijn geheel niet geleden onder de carambolages in de eerste paar honderd meter, zo meldt Autosport. Dat zou na een grondige inspectie in het Italiaanse Maranello zijn gebleken. Dat betekent dat Vettel zijn derde motor in de poule van vier ook in de resterende zes races van het seizoen in kan zetten.

De kans dat de motor die in Singapore al achterin de Ferrari van Vettel lag ook Maleisië weer in de auto zal liggen, lijkt echter klein. Het team zou daar naar verluidt een nieuwe specificatie motor willen introduceren, hetgeen zou betekenen dat Vettel en Räikkönen hun vierde en laatste straffeloos aan te spreken motor zouden inzetten. De onbeschadigde motor die Vettel in Singapore gebruikte kan dan op plank blijven liggen als reserve-krachtbron.