Het team van Haas denkt na een off-weekend in Monaco in Montréal weer mee te kunnen doen om de positie van best of the rest. Een reeks updates moet daarbij helpen.

Van zesde in Spanje naar dertiende in Monaco: Haas heeft sowieso de naam onregelmatig te presteren, maar de renstal die begin dit jaar qua pace geregeld het beste team was achter de top drie, kwam er in het Prinsdom totaal niet aan te pas. Kevin Magnussen wist zelfs niet door Q1 te komen, met Haas dat het uiteindelijk maar als een weekend om snel te vergeten omschreef.

Kan Haas in Canada net als eerder in Spanje de middenmoot aanvoeren?

“We verheugen ons allemaal op de race in Canada, waar we met wat nieuwe onderdelen weer op ons normale niveau zouden moeten zitten en mee moeten kunnen doen om de punten”, verklaart Magnussen, die bijval krijgt van teamgenoot Romain Grosjean: “Onze auto zou het goed moeten doen in Montréal”, stelt de Fransman.

Volgens teambaas Günther Steiner heeft Haas ook wel bewezen dat de VF-18 ‘een snelle auto’ is, die voor de race in Canada dus van de nodige upgrades voorzien zal zijn. “Het gaat om behoorlijk significante veranderingen. We hebben updates voor de voorvleugel, vloer en de barge boards”, somt Steiner op.

Waar veel teams twee races geleden in Spanje al updates brachten, heeft Haas er volgens Steiner bewust voor gekozen er wat meer tijd mee te nemen en brengt het ze pas in Canada. “Al komt dat ook omdat we een klein team zijn en niet zo snel op zaken kunnen inspelen als de grote jongens.”

Wat de grote jongens betreft, die zijn buiten bereik voor Haas, maar het team hoopt in Montréal dus weer aan te sluiten achter de uit Mercedes, Ferrari en Red Bull bestaande top drie. “Met onze upgrades zouden we er goed op moeten staan”, aldus Steiner.