De Toro Rosso STR11 voor 2016 zal een langere wielbasis hebben dan de auto van 2015. Dit vanwege de overstap van Renault- naar Ferrari-motoren.

Dat bericht Motorsport.com, dat meldt dat Toro Rosso het originele ontwerp voor haar nieuwe bolide heeft moeten aanpassen nadat de officiële bevestiging van haar deal met Ferrari pas eind december volgde.

Voor de Ferrari-V6 en bijbehorende hybride componenten is echter meer ruimte nodig dan voor de Renault-krachtbron, vandaar dat de STR11 een langere wielbasis krijgt, oftewel meer afstand tussen de voor- en achteras.

De STR11 zal wel net als zijn voorganger van een korte neus voorzien zijn, meldt de Engelstalige publicatie. De nieuwe auto van Max Verstappen en Carlos Sainz wordt zowel op de Toro Rosso-fabriek in het Italiaanse Faenza ontwikkeld als in het Engelse Bicester, waar Toro Rosso’s windtunnel staat en de aerodynamische afdeling zit. De STR11 zal als het goed is eind februari gepresenteerd worden, op tijd voor de eerste wintertest.