Bij Marussia zaten op vrijdag drie coureurs in de auto. Geen van allen kon echter verhinderen dat Marussia wederom de tijdenlijsten als laatste afsloot.

TIjdens de eerste vrije training mocht Rodolfo Gonzalez weer eens plaatsnemen achter het stuur van de MR02. De Venezolaan vloog meermalen van de baan, met als klapstuk het kapot rijden van de voorkant van de Marussia-bolide. 

“Het is natuurlijk erg jammer dat ik die fout maakte”, blikt Gonzalez terug. “Het voelde namelijk erg goed om na lange tijd weer terug te zijn in de cockpit. Gelukkig bleek het beperkt tot wat cosmetische schade, waardoor de plannen voor de rest van de dag niet in de war werden geschopt. Ik kon even later zelf weer de baan op, waardoor ik waardevolle data heb kunnen verzamelen over onze aerodynamische updates.”

Jules Bianchi
’s Middags mocht Jules Bianchi weer zijn eigen stoeltje in de Marussia leggen, waarna de Fransman liet zien dat het met de schade inderdaad wel meeviel. Hij was de snellere over zijn teamgenoot Max Chilton en is relatief tevreden met het begin van zijn raceweekend: “Je moet er het beste van maken als je VT1 moet missen. We hebben de verschillende banden geëvalueerd en met die informatie hopen we nog wat verdere stappen te maken.”

Max Chilton
Max Chilton bracht op vrijdag de meeste tijd door in de cockpit van de Marussia, maar het kon hem niet van de laatste plaats afhouden. Toch heeft de jonge Brit zich vermaakt op een voor hem nieuw circuit. “We begonnen de dag met wat onbalans in de auto en na heel veel proberen hebben we dat redelijk weten te verhelpen.”

“Ik denk dat we het circuit nu redelijk in de vingers hebben en ik ben dan ook benieuwd wat we van hieruit verder nog kunnen bewerkstelligen dit weekend.”