Sutton Images


Daan de Geus
23 maart 2017
Red Bull en Mercedes hebben hun wielophangingssystemen aangepast, nadat de teams hier toe werden verzocht door Formule 1-regelgever FIA.
Dat bericht het doorgaans goed geïnformeerde Autosport. Bij de legaliteit van geavanceerde ophangingen zoals Mercedes en Red Bull die vorig seizoen gebruikten, werden van de winter al vraagtekens gezet, na een verzoek aan de FIA door Ferrari om de regels te verduidelijken.
De Scuderia wilde opheldering over systemen die (mogelijk) een actieve invloed hadden op de aerodynamica en rijhoogte. Dit aangezien het er zelf over dacht in navolging van andere renstallen (lees: Mercedes en Red Bull) een dergelijk ophangingssysteem te ontwikkelen.
Om te voorkomen dat er dit weekend bij de seizoensopener in Australië een rel ontstaat over wat op dit vlak wel en niet is toegestaan, heeft de FIA tijdens de wintertests inspecties uitgevoerd. De teams moesten daarbij bewijzen dat hun ophangingssystemen aan alle regels voldeden.
Naar aanleiding hiervan kwam de FIA tot de conclusie dat de ophangingen van Mercedes en Red Bull niet volledig conform de regels waren. Deze teams hebben daarom veranderingen moeten maken aan hun ophangingen.
“We verwachten nu geen problemen”, zo laat FIA-wedstrijdleider Charlie Whiting weten. Volgens Autosport heeft de FIA ook in Australië al inspecties uitgevoerd en zijn de controleurs niet tegen verrassingen aangelopen.
Gerelateerd nieuws

Eddie Jordan: ‘Ruil Charles Leclerc-Lewis Hamilton is om van te watertanden’
22 maart 2023 14:45 - Nieuws

Onder de hamer: de eerste Ferrari waar Michael Schumacher wereldkampioen mee werd
22 maart 2023 07:00 - Nieuws

Vasseur voelt bij Ferrari last op zijn schouders: ‘Erover praten is niet genoeg’
21 maart 2023 10:40 - Nieuws

Steun van Toto Wolff voor Red Bull in discussie over dominantie in de sport
20 maart 2023 19:50 - Nieuws
Laatste Formule 1 nieuws
-
Eddie Jordan: ‘Ruil Charles Leclerc-Lewis Hamilton is om van te watertanden’
-
Max Verstappen stevent af op Club van 100, Senna bijna geëvenaard
-
Porsche ziet af van Formule 1-avontuur in 2026
-
Onder de hamer: de eerste Ferrari waar Michael Schumacher wereldkampioen mee werd
-
Duidelijke taal van Tom Coronel: ‘FIA verdient zelf een straf, ze hebben het daar verkloot’
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Paddockpraat – De podcast van Formule1.nl
De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."