Voor Ferrari en Renault is dit goed nieuws, want dat zijn de partijen die hierop hadden ingezet en dus hun zin krijgen. Mercedes, dat voor 2014 veruit de beste motor geconstrueerd had, mag haar krachtbron natuurlijk ook verder verbeteren, maar het is geen geheim dat het tegen deze wijziging was. Volgens Auto, Motor und Sport is Mercedes nu aan het nadenken wat voor ontwikkelingsprogramma voor haar het beste is en overweegt het een aantal van de zogenaamde tokens (elke fabrikant krijgt er 32) die ingeruild moeten worden om een verandering te maken, achter de hand te houden. Renault zou er daarentegen al uit zijn: de Franse firma zou ‘het merendeel’ van haar tokens willen gebruiken voor een update die uiterlijk voor de derde wintertest af moet zijn. Auto, Motor und Sport meldt verder dat Ferrari haar V6-krachtbron gedurende 2015 ‘in stappen’ wil doorontwikkelen. Honda
Voor Honda, dat er enkele jaren tussenuit is geweest en nu terugkeert als partner van McLaren, is de reglementswijziging slecht nieuws. Aangezien Honda ‘nieuw’ is wat het V6-tijdperk betreft, moet de Japanse autofabrikant haar turbomotor wél gewoon voor het seizoen begint homologeren. Honda is hiertoe verplicht omdat de andere fabrikanten dit voor 2014 óók moesten doen met hun eerste V6 en geen tokens kregen om deze in het eerste jaar te verbeteren. Als Honda dat nu wel zou krijgen, zou het niet eerlijk zijn, meent de FIA. Honda kan overigens nog wel protest aantekenen.