In 2017 werd amper gebruik gemaakt van de harde banden, waardoor de toevoeging van een nog hardere variant onlogisch lijkt. Maar Pirelli legt uit dat de gehele reeks een stuk zachter zal zijn dan afgelopen jaar het geval is. Eigenlijk schuiven alle compounds een naam op, dus wat nu hard gaat heten, was de medium. De hardste variant heeft Pirelli ‘voor de zekerheid’ in het leven geroepen.
Volgens autosportchef Mario Isola is de nieuwe ‘hypersoft’ de zachtste compound die Pirelli ooit voor de Formule 1 heeft vervaardigd. “Deze is vooral ontwikkeld met het oog op circuits waar de banden weinig worden belast”, verklaart hij. “We hebben geconstateerd dat we in 2017 vanwege de unieke omstandigheden met drastische regelwijzigingen misschien iets te voorzichtig zijn geweest.”
Pirelli hoopt dat met de nieuwe reeks ondervangen te hebben en dat er bij de meeste races tenminste twee pitstops nodig zijn. Naast de droogweerbanden houdt Pirelli de intermediates en regenbanden, met respectievelijk groene en (donker)blauwe markering.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."