Michael Schumacher staat achter de keuze van Mercedes om de nieuwe auto pas bij de tweede test te introduceren. De anderhalve dag die hij in de oude auto reed, waren volgens hem bijzonder nuttig.

 

Mercedes is een van de weinige teams zonder nieuwe auto in Jerez. In tegenstelling tot HRT en Marussia was dit bij Mercedes een bewuste keuze. Schumacher is ervan overtuigd dat de twee extra weken voor het ontwerp van de auto hun vruchten zullen afwerpen.

 

“Het grootste risico is de betrouwbaarheid”, zegt Schumacher. “Als er iets aangepast moet worden, zal dat snel moeten worden gedaan.We hopen natuurlijk geen problemen tegen te komen. We hebben geleerd van het verleden en een programma opgesteld waar we allemaal in geloven.”

 

“We hebben nu langer aan de auto kunnen werken”, vervolgt Schumacher. “Dat is een voordeel, maar het betekent niet dat we meteen een kampioensauto hebben. Ik weet zeker dat we die in de toekomst wel kunnen hebben, maar we moeten er stap voor stap naartoe werken.”

 

Schumacher noemt de testdagen in de oude auto waardevol. “We hebben niet zomaar wat rondgereden”, aldus de Duitser. “We hebben ons vooral op de nieuwe banden gericht. Zo kunnen we de verschillen goed in kaart brengen. De banden zijn een stuk constanter. Voor ons coureurs zijn ze prettiger om mee te werken.”