Toro Rosso heeft de STR14 gepresenteerd, de auto die net als de bolide van grote broer Red Bull gebruikmaakt van een Honda-motor. Toro Rosso werkt met ingang van dit seizoen ook nauwer samen met Red Bull.

De STR14 is de tweede Toro Rosso met een Honda achterin, met Red Bulls juniorformatie die een jaar eerder dan het grote Red Bull Racing naar de Japanse fabrikant is overgestapt.
(tekst loopt door onder de video)

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De STR14 is in tegenstelling tot zijn recente voorgangers niet afkomstig van de hand van James Key: de technisch directeur heeft Red Bull medio 2018 na zo’n zes jaar dienst verlaten. Zijn taken zijn door de rest van het technische team overgenomen, al heeft Toro Rosso de technische banden met Red Bull ook aangehaald door nauwer samen te werken nu ze allebei met dezelfde krachtbron rijden.

Qua livery is de nieuwe Toro Rosso net als de afgelopen twee seizoenen voorzien van een grotendeels blauwe kleurstelling met zilveren en rode details. Qua ontwerp valt op dat de luchthappers in de hooggeplaatste sidepods een stuk rechthoekiger zijn geworden. De spiegels zijn nu ook op de sidepods geplaatst. Daarnaast heeft de bolide uiteraard een nieuwe, bredere en simpelere voorvleugel conform het technisch reglement voor 2019. De kronkel in de neus is ook een stuk geprononceerder.

Nieuw bij Toro Rosso is verder coureur Alexander Albon, de 22-jarige Thai die dit seizoen zijn Formule 1-debuut maakt. Hij komt uit de Formule 2, waarin hij vorig jaar met vier overwinningen op zak als derde eindigde. Hij rijdt naast oude bekende Daniil Kvyat. De Rus maakt na een seizoen aan de zijlijn, als simulatorcoureur van Ferrari, zijn comeback. Van 2015 t/m 2017 reed hij al 72 Grands Prix voor Toro Rosso (over twee periodes) en Red Bull.