Formule1

Vragenvuur: Sam Michael over Valencia
| Eelco den Boer | Formule1

Vragenvuur: Sam Michael over Valencia

Tussen de 24 finishers in Valencia kwamen de Williams-coureurs als twaalfde en achttiende over de streep. Technisch directeur Sam Michael analyseert het raceweekend.

Hoe effectief waren de updates op de Williams FW33?
“We hadden een nieuwe achtervleugel tot onze beschikking in Valencia en hebben die ook in de race gebruikt. We hadden ook een nieuw uitlaatsysteem meegebracht, maar besloten die voor de kwalificatie van de auto te halen. Na de data uit de vrije trainingen en race te hebben bestudeerd, gaan we in Silverstone een aangepast systeem uitproberen.”

Hoeveel invloed had de bevriezing van de motorsoftware op de kwalificatie?
“Het beperkte de mogelijkheid om een aantal veranderingen te maken die we normaal gesproken zouden doen, maar het was niet onze eerste zorg.”

Rubens Barrichello had de op een na hoogste topsnelheid in de kwalificatie. Wat zegt dat?
“Hij had een goede slipstream in een van zijn ronden aan het begin van de sessie. Daar was het grotendeels aan te danken.”

Hoe deden de mediumbanden van Pirelli het?
“Ze waren nog behoorlijk langzamer dan de zachte banden.”

Pastor Maldonado had twee lekke banden, in de vrije training en in de race, waar lag dat aan?
“Daar zijn we nog niet achter. We zijn de onderdelen nog aan het onderzoeken.”

Hoe zou je de prestaties van de Williams-coureurs samenvatten?
“Ze hebben het allebei goed gedaan. Pastor had veel pech dit weekend. Eerst met het brandstofsysteem in de kwalificatie, daarna met het wegkomen bij de start en vervolgens had hij een lekke band waardoor hij een vroeg pitstop moest maken en zijn strategie moesten omgooien van een tweestopper naar een driestopper. Daardoor kwam hij in het achterveld terecht.”

De volgende race is de thuisrace van Williams. Hoe verwacht je dat de FW33 het in Silverstone zal doen?
“We introduceren een nieuwe voorvleugel en een aangepaste diffusor. Op vrijdag testen we twee versies van de diffusor, waarbij ook het verbod op de actief geblazen diffusor om de hoek komt kijken. Ter voorbereiding op onze thuisrace staat een aerotest gepland in Kemble.”

Dit interview is beschikbaar gesteld door de persafdeling van Williams

 

Meer nieuws

Vorig bericht | 28-06-2011 - 15:38 McLaren wil Britse publiek vermaken Lees het volledige bericht

Volgend bericht | 29-06-2011 - 11:14 Herbert: ‘Webber niet brutaal genoeg’ Lees het volledige bericht

Reacties
  • Formule 1 nr. 12: veel Max, Alonso en het zomerrapport van Doornbos
  • Formule 1 nr. 11 is uit!
  • Formule 1 nr. 10 is uit!
  • Formule 1 nr. 8/9 is uit!
  • Extra editie na historische zege
In de nieuwste Formule1:

Max Verstappen stelt belang Red Bull voorop | Twee zeges bezorgen Hamilton WK-leiding | Rosberg en Ferrari hebben stof tot nadenken | Doornbos maakt tussenbalans op Bestel de nieuwste Formule1 Word abonnee

Formule1

GP België 2016

Details

  • CircuitCircuit de Spa-Francorchamps

  • LocatieBelgië

  • Aantal rondes44

  • Afstand per ronde7,004 kilometer

  • Totale afstand308,052 kilometer

Circuit de Spa-Francorchamps

formule1_circuit_circuit-de-spa-francorchamps